Loading...
Nyheter/Inlägg om marknadsföring 2018-01-17T16:31:17+00:00

Vi kanske är robotar ändå, åtminstone delvis?

april 5th, 2018|0 Comments

Varför är vi robotar I mina tre enkla grundregler för all kommunikation skriver jag att den första förutsättningen för att ett budskap skall fungera är att det [...]

  • Växt genom mynt

Kan man bestämma värdet på ett bolag med hjälp av potentialen i dess varumärke?

februari 19th, 2018|0 Comments

Genom att kombinera varumärkets grundvärden med dess framtida potential kan vi bedöma bolagets värde. ”Allt går att sälja med mördande reklam” Varför Det vanligaste sättet man värderar [...]

  • länk till räknare

Så använder svenskarna sina pengar

december 29th, 2017|0 Comments

Klicka på bilden så startar räknaren. Du kan se hur spenderar vår pengar över tid.

  • Hur du bör tänka! Enkla regler för kommunikation-Mediabrus

Din kund är ingen robot

december 19th, 2017|0 Comments

Hur du bör tänka när du skapar reklam. Enkla regler för all kommunikation. Först av allt: Din mottagare är alltid en människa! Är inte detta självklart? Jo [...]

  • Datan finns på nätet

Nyckeln till framgång: Vad vet du om din potentiella kund?

december 19th, 2017|0 Comments

Nyckeln till framgång! Nyckeln till framgång är att ha sin tilltänkta kund i fokus varje gång du funderar på en marknadsaktivitet, därför måste du veta en hel [...]

  • Vi sätter bollen i rullning

Vi sätter bollen i rullning. Vi ser till att du kommer igång, digitalt

december 15th, 2017|0 Comments

Så låt oss börja i rätt ända så att du undviker att slänga pengar på aktiviteter som inte stöttar dina målsättningar. Tänk efter före!  Här följer en [...]

  • Branding

Påverkas ditt varumärke?

december 15th, 2017|0 Comments

Vad är ett varumärke? En god vän till oss gjorde för många år sedan den hittills mest korrekta definitionen av vad ett varumärke är. Du hittar [...]

  • Knappen

Det digitala perspektivet -Digitalt, för bättre precision

december 14th, 2017|0 Comments

Digitaliseringen av marknadsföringsprocesser innebär att perspektivet förändras. Förr var man tvungen att tänka i grupper av människor när man skulle planera en kampanj eller en strategi. [...]

  • Håll för öronen

Vad är ett varumärke?

december 12th, 2017|0 Comments

Vad är ett varumärke? En legendarisk reklamman i Göteborg, Jon Malmström, har gjort den hittills bästa definitionen av vad ett varumärke är: ”Varumärket är helt enkelt [...]

Låt oss hjälpas åt

Vi hjälper våra kunder både inifrån och utifrån beroende på behov