Loading...
Om P1- vår bakgrund och erbjudande 2018-03-13T12:57:55+00:00

Om P1 och lite om varför du bör marknadsföra dig digitalt?

“Förmågan att idag tänka annorlunda än igår, skiljer den vise från den envise” John Steinbeck

Du kanske har hittat till vår sida för att du funderar på att börja använda sociala medier eller annan digital marknadsföring. Bra! Du tänker rätt. Men om du inte har prövat förut så finns det några saker du bör tänka på.
Digital marknadsföring går ofta att få till en lägre kostnad än traditionell annonsering, men inget är gratis. Det kostar i tid, i inlärning, i misstag osv. Det kostar att pröva sig fram och det kan kosta i köpta annonser både i sociala media och i sökordsannonsering.
Om du inte kan betala priset det kostar att lära, bör du fundera en stund till eller ta hjälp av någon som oss.

Vem bör sköta den digitala marknadsföringen?

Man bör använda någon som finns i eller nära verksamheten varje dag. Att driva digital marknadsföring är lite som att vara redaktör för en tidning. Det gäller att sitta i händelseflödet och sortera ut vad som kan fungera som nyheter och inlägg, varje dag, hela tiden. Det gäller att ha anledning att kommunicera!
Alternativet är att man måste skapa nyheter. PR och Content byråer skapar händelser och nyheter som du kan använda att kommunicera i dina digitala kanaler.  Man kan ta hjälp utifrån men du får störst kostnadseffektivitet om någon i organisationen kan sköta de digitala aktiviteterna.

Digitala egenskaper

Digitala media har som alla andra kanaler viss specifika egenskaper och därmed också användningsområden där vissa passar bättre än andra.
Vi har gjort en guide med exempel på vilka egenskaper och användningsområden de olika möjligheterna har. Du kan ladda ner ner här!

VÅRT ERBJUDANDE:

Vår marknadsförings-process startar med ett väl definierat och alltid mätbart mål. Vi brukar föredra att vår kund sätter upp målet: “hur kan vi öka vår intäkt och med hur mycket”. Men målet kan också mätas i antal nya kontakter, förhöjd kännedom eller andra mjuka värden.
Att utgå från ett monetärt mål gör att vår breda kompetens inom alla marknadsföringens discipliner kommer bäst till sin rätt. Om vi vet hur mycket du behöver öka din försäljning kan vår erfarenhet hjälpa dig att få insikter om var du behöver kommunicera, vad du behöver kommunicera och hur många du behöver nå ut. Kort sagt hur mycket resurser du behöver använda för att du skall uppnå ditt mål.

“Sammantaget gör vår erfarenhet att du får mer ut av varje investerad krona”

Vi har jobbat länge och i de flesta branscher….

Vi har vi ägnat oss åt marknadsföring länge. Redan 1985 gjorde vi vårt första event för Volvo Svenska Bil och för Renault. De första åren mest i Göteborg, men sedan också i Stockholm. Inledningsvis var inriktningen rörliga media eftersom vi har vår bakgrund inom musik och teater. Vi var med och satte kommersiell radio på kartan och var medgrundare till Sveriges Radio Reklamproducenter.

Efterhand blev det mer och mer tv och film. Med tiden har kundernas intresse förflyttats mer och mer till den digitala sidan och vi har flyttat in hos kunderna istället. Vår erfarenhet är att marknadsföring idag kräver ett sådant tempo och sådan närvaro att medverkan internt inuti företagen är en nödvändighet för att dra maximal nytta av alla nya kanaler och möjligheter som marknadsföring idag erbjuder.

Branscher vi har jobbat med är fordon, resor, hotell, hemelektronik, konsulttjänster, sport och idrott, e-handel, mode, arbetskläder, m fl.

Vårt engagemang får du på köpet….

Kunden står alltid i fokus, din kund!

Att alltid se kommunikativa åtgärder utifrån kundens sida, är vår styrka. Då menar vi inte vår kund. utan din kund! Att sätta sig in och förstå hur dina kunder tänker och hur de uppfattar dig och din produkt är vårt viktigaste bidrag till din marknadsföring. Vi har en checklista som hjälper oss att hitta rätt i perceptions-djungeln. Du kan få ta del av den här! ++
(Lite om perception hittar du här ++)

Vi är också hårt engagerade i vad som händer inom marknadsföringens område. Vi följer utvecklingen noga och håller oss uppdaterade på alla nya trender. Vi utbildar oss löpande i ny teknik så att vi kan skapa förutsättningar för våra kunder att nå sin marknadsmässiga mål.

Exempel på film vi gjort

Utdrag ur blogg och nyheter.